Produkter och priser
Produkternas priser framgår av produktpresentationerna. Produktpriset är det pris som visas på webbsidan i samband med beställning. Priset uppges i euro (EUR). Priserna inkluderar mervärdesskatt. Skatterna specificeras i varukorgen och på beställningsbekräftelsen.

Betalningsalternativ
Privatkunder kan betala sina beställningar genom sin nätbank, med kreditkort eller genom MobilePay. Betalningarna förmedlas av Paytrail, som även har faktureringsalternativ.

Leveransavgift
Vår förpacknings- och leveransavgift läggs automatiskt till beställningens slutsumma.

Postpaket inom Finland: För beställningar under 50 euro tar vi ut en fraktavgift om 6,50 euro. Vid beställningar över 50 euro tas ingen frakt- eller postförskottsavgift ut.

Postpaket utanför Finland (inom EU): minimibeställning 200 euro, fraktkostnad 30 euro.

Vid leverans utanför EU: gäller en minimibeställningsgräns om 200 euro och fraktkostnaden uppgår till 50 euro. 

Observera att tullrelaterade avgifter inte ingår i våra priser och att möjliga tullavgifter är på kundens eget ansvar.

Leverans
Vi skickar beställda produkter med posten så snart som möjligt, oftast inom bara två dygn från beställningen. Om vi har slut på någon beställd produkt på lagret tar vi kontakt med dig. (Leveranstid senast 30 dagar från beställningsdatum)

Retur- och avbeställningsrätt
Alla våra produkter har full returrätt om 14 dygn från och med att produkten mottas. 

Returprodukten ska vara oanvänd och oförändrad.

Om det finns avvikelser i produkten till följd av kundens agerande förbehåller vi oss rätten att debitera kunden produktens hela värde.

Vi kontrollerar produktens skick och att det är originalprodukten det rör sig om före återbetalning.

Om avbeställning sker före leverans debiteras inte kunden för extrakostnader.

Om avbeställning sker efter leverans förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för returfrakten. 

Retur ska ske via Posti till adressen:
Nordqvist Oy
Asiakaspalautukset
Ilvesvuorenkatu 14
01900 Nurmijärvi

Konsumentansvar och värdeminskning
Om en returnerad produkt har använts, i strid med köparens lagstiftade omsorgsplikt, har företaget rätt att debitera kunden för värdeminskningen upp till produktens fulla pris inklusive returkostnader.

Utebliven hämtning
För kostnader som uppstår på grund av en leverans som inte hämtats ut utan någon anmälan om avbeställning, tar vi ut kostnaden för frakt och en returavgift (10 euro).

Rättelse av produktfel
Om en levererad produkt är skadad kan du reklamera produkten.
Reklamation ska ske per e-post till adressen asiakaspalvelu@nordqvist.fi.
Vi ber dig lämna in fotobevis på felet samt produktens serienummer. Om behandlingen av reklamationen kräver ytterligare åtgärder meddelar vår kundtjänst dig detta per e-post.

Reklamation kan även göras per brev till vår kundtjänst:
 
Kundtjänst:
Nordqvist Oy
Ilvesvuorenkatu 14 
01900 Nurmijärvi
asiakaspalvelu@nordqvist.fi